2010. december 11., szombat

Szutyu


Szutyu akkor költözött hozzánk, amikor Anna volt olyan két-három év körüli.
Pontos feljegyzés nincs arról a napról, ám egyszer csak ott volt mindenhol: jött velünk az autóban, a játszótérre, aludni... ő is hintázott, evett, játszott.
Szutyut soha senki nem látta, kivéve legjobb barátnőjét, Annát :) Szutyu volt a legjobb játszótárs, a képzeletbeli barátnő.
Aztán hirtelen eltűnt, olyan gyorsan, mint ahogy jött.

Nagyjából egy évvel ezelőtt emlékeztünk meg Szutyuról, nevetve, hogy micsoda barátnője volt Annának! A felidézés pedig újra behívta őt az életünkbe, ám ezúttal Nórihoz kötődött a képzeletbeli lény. A kedves barátnő pedig átlényegült, minden rosszaság és csíny elkövetője lett.
Ma is látom, hogy valaki összemaszatolta a csempére festett virágot -erről majd máskor írok-, kérdem Nórit, ki volt? Hát a Szutyu!
Szutyu borítja ki a kakaót, veszi el a tesók legféltettebb kincseit, rajzolja össze a falat-szekrényt és még sorolhatnám. Minden tiltott dologban benne van a keze!

Egyszer megkérdeztem Nórit, miért nem szól rá Szutyura, ha rosszalkodni készül? Felderült a képe, és nem sokkal később örömmel jelentette, hogy Szutyu rajzolni készült a szekrényre, de rászólt, így nem tette!

Persze nem mindig bírja megállítani. Szutyu ilyenkor bebújik a padlóba, elrohan, vagy akkor rosszalkodik, mikor Nóri épp nem figyel.

A minap kíváncsi lettem, hogyan is néz ki ez a lány?
Kiderült, kb 30 cm magas -ezt persze Nóri kezeivel mutatta-,, barna haja van és fekete szeme. A fején hatalmas, gombócforma sapkát visel, a nyakában pedig nagy masnira kötött szalagot.

Ha valaki látja, kérem, üdvözölje a nevünkben is.

2 megjegyzés:

Csilla írta...

Ez nagyon jó!
Nekem egy Zoli nevű kisfiú volt a barátom.Máig emlékszem rá.Olyan valóságos emlék,pedig tudom,hogy nem az.
Játszottam vele,beszélgettem vele..Gondolkodtam már azon,hogy írok erről egyszer.A gyerekeim egyike sem tartott képzeletbeli barátot.Ők csak olyan dolgokat emlegetnek,látnak,amiket én nem.
Szabi egy nénit..rendszeresen a szobájában.Ez mondjuk már a hátborzongató kategória..

Test-Lélek-Tudat írta...

Lemaradtam erről a bejegyzésről....
Nálunk is volt Bettinek barátja MATETING
Aki ugyanúgy ahogy Nálatok is jött majd ment.
Orsinál semmi, majd jött Máté, akinél 1,5-1 éve indult be a fantázia - hozzá fiúk jártak játszani (Levi, Didi,), akinek az Apukája egy repülőt szerelt a garázsukba, és azt mondta elvisznek Minket is egy körre.
Hugom kislánya pedig az a hihetetlen kategória amit le sem merek írni, mert rémisztő...